vrijdag 14 juni 2013

opruiming in de achtertuin

Vanmorgen heerlijk in de achtertuin bezig geweest
De paprika plantjes waren wel toe on in een andere pot te gaan staan, dus heb ik ze met z'n 4en in 1 grote mand gedaan. Lijkt me groot genoeg toch?

Ik zag van de week al dat de bloem van de paprika eindelijk open staat!
Nu maar hopen dat het een mooie paprika gaat worden. Vind het echt leuk! Het is de eerste keer dat ik paprika's heb en dat uit een gekochte paprika, Dus extra leuk!

Toen besloot ik eens wat huishouden te gaan doen maar dan in me tuin. Het stond namelijk helemaal vol met 7blad. Word je nou niet echt vrolijk van! Helaas stond daartussen ook mijn pastinaak maar die kon ik niet onderscheiden van de 7blad. Dus dan maar zoveel eruit en van 1 wist ik gelukkig wel zeker dat het pastinaak was.





Zo zag het ervoor uit:                                                                          zo erna:



Kon gelijk zien wat nu wel is opgekomen en wat niet.
Zo staan er achter nog een paar uitjes.
En bij het rekje heb ik nog maar gauw 5 zonnebloemen gezaaid. Misschien iets te laat maar ach wie niet waagt....
Het weer doet tenslotte ook raar dus waarom wij niet?

In potjes heb ik nog bloemkool en afrikaantjes gezaaid. Expres op deze manier zodat ik goed in de gaten kan houden wat wel en niet opkomt en daarna het kan uitplanten. Kan ik ook gelijk kiezen of ik het in de voortuin zet of in de achtertuin.

Ook de braam heeft er flink zin in!
Zitten al mooie knoppen in.
Eigenlijk moet ik hem weer gaan leiden maar het lukt nu nog niet dus moet hij eerst even iets door groeien denk ik


Geen opmerkingen:

Een reactie posten