maandag 10 juni 2013

update 10-06-'13


Eindelijk gaat het wat worden voor mijn gevoel.
Jamie heeft de MM maar weer aan mij toe vertrouwd en ben daar stiekem wel blij mee.
Natuurlijk hou ik wel rekening met haar. Zo heb ik rechts achterin een mais staan voor der en spruitjes gezaaid.



 Tot nu toe al lekker kunnen oogsten: radijs, rammenas en gister sla.
Alleen de buitenste bladen heb ik geplukt in de hoop dat de krop weer mooi verder groeit.
Maar in totaal toch net zoveel als 1 goede krop sla.


Volgens mij gaan we dit jaar ook voor het eerst appeltjes krijgen!
De boom staan in z'n uppie, maar stukje verderop staan 2 andere
 appel bomen dus wie weet heeft dat ons geluk gebracht?
Maar goed eerst nog maar even afwachten. Maar de knoppen zijn al mooi dik.
Wel gaan we morgen een paar knoppen eruit halen want het zijn er wel een heleboel en dat voor een klein jong boompje..


In de achtertuin gaat het in de zelfgemaakte bakken wat minder. Behalve de bleekselderij, prei en bosui waarvan ik de kontjes in de aarde heb gestopt. Dus hergebruik zeg maar.

In de potten gaat het wel goed.
Wat er nu in me potten staan: komkommer, augurk, spruitjes, broccoli, struikboontjes, tomaat, chocolade munt, gemengde sla (van de lidl zo in de pot gezet), rozemarijn, boerenkool, paprika, peper, bieslook, peterselie, oregano, tijm, paksoi.
Niet alles staat hier op de foto.
Ik zit nog te denken om een gedeelte zo hup in de voortuin te zetten tussen de bloemen en onkruid. Wat vinden jullie? Eventueel nog tips?


De peper gaat lekker. 13 pepers er alweer aan!





En de eerste aardbeien zijn ook in aantocht. Als je goed kijkt zie je ze achteraan op de foto. De voorste aardbeien zijn lambada's die groeien nog even door. Daarvan had ik laatst de bloemen er nog maar even af gehaald aangezien het nog stekjes zijn van vorig jaar en ik ze nog even wat groter wil laten groeien.












2 opmerkingen:

  1. Wat een boel dingen heb je in je moestuin. Wel handig met al die potten, dat lijkt mij ook wel wat. Ik heb nu alleen mais in bakken staan en die gaan dit weekend in de grond. Hopelijk hebben we een mooie opbrengst, alle maiskorrels zijn plantjes geworden, dat viel al mee.

    Wat betreft het volgen van mijn blog kan je het beste opnieuw volger worden van stofgenoeg en eventueel teveelleuks opzeggen. Dat laatste blog linkt wel meteen door naar het nieuwe maar daar plaats ik geen berichten meer op.

    Goede oogst alvast!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou ja zolang hij doorlinkt moet het goed gaan lijkt me. Maar ga voor de zekerheid nog wel even kijken hoe ik anders de blog teveelleuks moet opzeggen.

      Ja ik heb nog een hoop in potten staan maar wil het liefst nog veel meer hahaha. Me voortuintje gebruik ik voor de moestuin maar dus ook 3 bakken gemaakt in de achtertuin en de potten. Het is verslavend hahaha

      Verwijderen