donderdag 14 februari 2013

kweekbak

Vandaag vond ik het eens tijd worden om het ontkiemde zaad in andere potjes te gaan doen. Voor zover dat mogelijk is in ieder geval. Sommigen waren er ook wel echt hard aan toe aangezien ik eens tel in mini patatbakjes had laten ontkiemen.


Links zijn de roma tomaten. Ik had ze nog steeds in ontkiemings aarde ofzo zitten. Dat is mijn fout ook geweest met de cherry tomaten. Die hebben het helaas niet meer gered. Maar ik hoop dat deze nog te redden zijn.  Rechts boven zijn de spaanse peper en eronder de romanesco.


Van links naar recht: 1 peper, daarnast een potje met sla (worden later weer verpoot) en ernaast 6 paprika's.


En dit is mijn spaanse peper plant die ik vorig jaar had gekocht. Hij doet het nog steeds! 

Ik heb zitten twijfelen om bij de lidl een kweekbak te kopen om het een en ander al buiten in een kas te zetten maar heb het toch niet gedaan. En nu kwam vanmorgen een vriendin op fb met een super leuk idee:
Als je namelijk een bak hebt die je onder je bed kan schuiven, zo'n plastic bak zeg maar, dan kan je die ook om toveren tot bak! Gaten onderin boren, aarde erin en klaar !! Deksel kan je ook open doen door er een stukje hout of iets er tussen te leggen.
Dat ga ik dus dit jaar proberen ik wacht nog wel eventjes tot het vriesgebeuren weg is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten