zaterdag 2 maart 2013

lente kriebels?

Gisteren kwam mijn buurvrouw aan de deur om te vragen of ik misschien interesse had ik de tegels en borders die zij over hebben. Zij zijn namelijk hun tuin aan het betegelen.
Natuurlijk zei ik ja hhahha

Vanmiddag kwam de buurman al het een en ander brengen.
Daardoor kreeg ik gelijk de kriebels om even in de tuin te gaan werken.

Eerst ben ik aan de bramenstruik begonnen. Die wilde ik graag terug snoeien zodat ik hem dit jaar de andere kant op kan leiden. Als het tenminste gaat lukken. Op deze manier hoop ik straks wat meer ruimte te hebben om te zaaien en oogsten. Het rekje ervoor heb ik al gelijk op de juiste plaats gehangen.


Geen idee of ik de struik goed heb gesnoeid maar aangezien ik zag dat hij vorig jaar een nieuwe schuit had gemaakt vertrouw ik er maar op dat het vanzelf wel goed komt.

Daarna eens een paar stoeptegels neergelegd zodat ik naast de moestuin kan staan.
Toen eens een border gepakt. Man, wat zijn die dingen zwaar, dus maar gewoon op 1tje gehouden.
Ik kreeg daardoor het idee dat ik mijn moestuin minder breed moet maken zodat ik overal beter bij kan. Maar dat betekend een stukje tuin terug geven. Dat doet zeer!
Misschien nog even nadenken of ik het anders kan oplossen of misschien hebben jullie wel een leuk idee voor mij.


Van de gedeelte tuin wat ik tot beschikking heb denk ik om 2 a 3 bakken te maken. Wel moet ik rekening mee houden dat die bramen daar dus ook groeien. Als je goed kijkt zie je links 2 schuiten van de struik staan.

Wat denken jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten