woensdag 19 juni 2013

werk in de achtertuin

Gisteren zat ik zo te twijfelen over mijn tomaten waar ik die nou eens zou laten. In de volle grond of toch in potten. Ruimte had ik nog zat in volle grond en na een complete dag, 's avonds besloten dat ik de tomaat in de volle grond ga zetten.


Staat er netjes bij toch?

Maar ja toen ging ik twijfelen waar ik dan mijn augurk moest gaan laten. Wel of niet in potten....
Van komkommer wist ik wel hoe groot ze worden maar kon nergens via google een volgroeid augurken plantje vinden. Dus toen eens rondvragen gedaan en kwam erachter dat hij zo'n 50cm groot wordt.
Wat ik nu uiteindelijk heb gedaan is 1 augurk plantje in de volle grond gezet. En toen had ik er nog 3 in de potten zitten. Eentje heb ik er maar aan mijn buurvrouw gegeven want tja had er toch te veel. En nu heb ik er nog 2 staan. Wel handig als reserve want degene die nu in volle grond staat die staat er momenteel beetje zielig bij. Wie weet komt ie wel weer bij maar mocht het niet goed gaan dan heb ik wat achter de hand.

Vandaag ook gelijk de komkommer in de pot gezet waar die niet meer uit zal gaan. Heb er wel 2 in 1 pot gedaan maar wie weet krijgen ze dan ook beetje steun aan elkaar. We gaan het beleven.

Ook vandaag nog wat gezaaid in de achtertuin: rammenas en spinazie in de volle grond en de snijbiet maar eerst in de pot zodat die later op z'n plek gezet kan worden.

En kijk eens wat ik vandaag in mijn paprika plantje vond:


De eerste paprika komt eraan!
Voor mijn gevoel gaat dit seizoen al een stuk beter dan vorig jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten